Hästbyte

Igår bytte jag och Fanny hästar. Hon har en New Forest valack som heter Tambo. Det var typ den trögaste hästen som jag någonsin har ridit. Nu är han dessutom lite (läs: mycket) sommartjock. ;) För mig gick det verkligen inte bra, jag kunde inte rida honom. Han stannar liksom före hindret, hoppar, stannar efter, går framåt. Allt detta väldigt fort, men jag fattade inte riktigt så det blev bara dåligt. Så nog om det!

Fanny red ju Calle och det gick jättebra. Hon red honom fint och han verkade glad. De fick hoppa en serie på långsidan med ett räcke, fyra galoppsprång, en oxer, två galoppsprång, ett räcke. De hoppade det sista räcket på 120 en eller två gånger. Det blev lite bilder på Fanny och Calle, men när jag red Tambo hade kameran dött.





Idag och imorgon är min medryttare på dressyrkurs med Calle så jag kommer inte ha något att skriva om. Såvida jag inte får någon slags uppenbarelse med en våg av inspiration. Very unlikely.

Permalink Dagens ridning Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Lina

Men ååååh, NUUU kopplar jag vem du är på Buke också! ^^ Tidigt!

Postat av: N

Fy va snygg häst, är det din? :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback