Tråkbråk

Jag longerade en stund på volten igår för jag var under tidspress, jag spände in honom med en gummisnodd som satt mycket löst. Jag red ut idag, tänkte rid ostigat men drog slutsatsen att det är lite äckligt när man inte ser vad man rider på. Vore inte så kul om jag skulle lyckas pricka en pinne som står upp eller något, så jag höll mig på stigarna.

Red massa tempoväxlingar i alla gångarter. Jag tycker att det är svårast i skritt, eftersom han har rätt litet register i den gångarten, så det övade jag mest på. Annars tycker jag att hans trav och galopp är rolig att jobba med, just pga deras enorma register. 

När jag skrittade av bestämde jag mig för att göra gymnastiserande och stärkande arbete denna vecka och nästa. Veckan därpå (mellandagarna) ska jag bara konditionsträna, vilket innebär att jag kommer rida varannan dag så att hans muskler hinner återhämta sig och inte ta skada.

Imorgon blir det nog ingen bloggning. Jobbar på dagen och ska ut med några kompisar på kvällen. På återseende.

Permalink Dagens ridning Kommentarer (5) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Edit

Visste inte ens att du ägde en gummisnodd.

Postat av: Charlotte

Snýgg bild:)

Postat av: Siri

edit: jag har inte det. lånade bettans.

Postat av: Edit

Aha. ;) När kommer du o rejsar Lizzie? Helgen?

Postat av: Siri

Är du ledig imorgon annars?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback