Fantastiska häst

Åh vad Calle har blivit fin. Jag vet inte vad som har hänt, men han har liksom förvandlats. Calle har alltid hoppat bra, men inte fantastiskt, och på de senaste hoppträningarna är det som att något har lossnat. Han hoppar så JÄVLA bra. Jag är helt lyrisk och vet inte var jag ska ta vägen. Det enda jag vet är att det här kommer bli en bra höst för mig och Calle.

Jag tränade i alla fall igår (och min tränare är lika lyrisk över Calles plötsliga talang som jag är). En av tjejerna som jag tränar med ska rida kvalitén med sin fyraåring snart så vi övade inför den, det blev alltså hoppning på distanser, en kombination och sen en liten bana som avslutning. Min syster hade väldigt mycket att göra i sitt stall så hon kom lite senare till träningen vilket innebär att filmen inte är sådär jättekul att kolla på, kameran låg nämligen på sargen. Sen när hon kom så hade jag nästan inget batteri så det som är med i filmen är bara lite i mitten, alltså inget i början eller i slutet. Bättre än ingenting i alla fall!



Noteringar
+ Calle hoppade helt fantastiskt, har jag nämnt det?! ;)
+ Jag hade blicken framför mig och mot nästa hinder.
+ Hamnade typ uteslutande rätt på alla hinder.
+ Calle rev inte en enda gång, ändå hoppade vi väldigt mycket.

- Dålig galopp
- Jag var inte tillräckligt nyanserad i mina hjälper, blev antingen noll eller hundra.
- Vingligt på distanser och han tog inte riktigt vänster skänkel.

Permalink Träningar Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Emelie

Otroligt fin häst du har! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback