Södertörns ryttarcenter

Idag hoppade jag en lokal 100 cm bed. A:0/A:0. Började med att göra en ganska grotesk avramling på framhoppningen, tur att jag använder säkerhetsväst annars hade det gjort väldigt ont för jag hamnade verkligen i/på oxern. Men jag gjorde inte illa mig alls! Hur som helst satte jag upp igen och försökte hoppa oxern två gånger till, men han tvärnitade båda gångerna. Valde att hoppa det lilla en gång istället och sen gå ut så att han fick tid att lugna ner sig lite inför starten, för han verkade upprörd.

Vanligtvis brukar jag bara hoppa oxern en bra gång på framhoppningen, men idag valde jag dumt nog att hoppa den två gånger för han överhoppade sig ganska rejält första gången. Aja, shit happens.

Inne på banan var Calle piggelin och hoppade ganska fint. Jag rev insprånget i en kombination för att jag hamnade jättenära, typiskt mig. Fick alltså 4 fel i första fasen och hamnade precis utanför placering.

Film kommer så håll till godo. Lägger upp en gammal bild från en tävling i höstas så länge.



Har granskat filmen lite och ser att det var ganska trippigt och att han trampade om framför några hinder. Det är sånt jag jobbar på ganska mycket och jag övar mitt lilla avståndsöga. Det har blivit bättre i alla fall, nu märker jag långt innan hindret om jag kommer hamna fel, måste bara lära mig att fixa till det också.


Permalink Tävling Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Lina

Sv: Tack, lite såhär i efterhand! =)



Så fin din Calle är!

Postat av: Lina

Hittade en kommentar till ifrån dig :P



Det är grymt underskattat med en skön sittplats i stallet! I förr-förra sadelkammaren hade jag en hel soffa :P Skitskönt att sjunka ner i efter ett tufft ridpass.

Schabrakförvaringen är underbar!! :D

Postat av: Kim

Gud vad duktig du är! :)

Postat av: Lina

Sv: Gick sådär, kunde varit värre! ^^ Kommer ett inlägg om det ikväll =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback