Medryttare

Jag har en medryttare som heter Bianca och hon är bäst i världen, en riktig klippa! Hon rider Calle en gång i veckan framförallt för att jag behöver en dag i veckan att ägna mig åt allt annat jag gör, som i nuläget är plugg. Hur som helst var det hon som red Calle igår. Jag vet inte riktigt vad hon gjorde, men jag bad henne rida ut i skogen så jag antar att det var the case.

Bianca och Calle förra vintern

Jag tänkte också rida ut idag och även imorgon. På söndag är det nämligen tävling och jag tycker att det bästa sättet att ladda upp inför tävling är att rida ut några dagar innan. Calle blir väldigt sur och osammarbetsvillig om man rider för mycket på volten eller i ridhus.

Både mamma och pappa jobbar idag så jag kommer inte ha någon bil, därför får jag åka till stallet ca 13 när mamma åker till jobbet och åka hem ca 18 när pappa kommer hem från jobbet. Det blir en lång dag så jag har tid att smörja mitt läder (fan). Tänkte leta upp en gammal tidning jag har där det står lite om hästmassage och massera Calle när jag har ridit. Catcha later.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback