Lizzie

ag kanske ska berätta om Lizzie också. Lizzie är ett sto född 92 e. fullblod (Columbus xx) ue: Parant, som pappa och min syster köpte till mig och henne när jag var 12 år. Hon var helt galen och kunde inte galoppera en meter i ridhuset utan att få flippen, men jag har alltid älskat dem värsta med mest attityd. När jag fyllde 14 tröttnade jag på hästar (i två månader) så vi lämnade ut henne på foder ett par år och tog sen tillbaka henne.

Nu, 18 år ung, är hon piggare och knäppare än någonsin och helt fantastisk. Tyvärr har min syster, som numer är enväldig ägare, flyttat på tossan så att vi inte står i samma stall längre. Jag försöker rida Lizzie så ofta jag kan men jag har inte speciellt mycket tid över.

Lizzie är livrädd för bommar och ställer sig hellre på bakbenen framför dem än att gå över dem (för det är inte alls jobbigare). Som alla andra dumma tonåringar bestämde jag mig för att trotsa det när jag precis hade fyllt 17 och började hoppträna henne varje vecka. I början ramlade jag av i snitt 3 ggr per träning och tack vare henne har jag fått inbyggt sadelklister i rumpan; VILKEN JÄVLA BALANS JAG HAR!



Lizzie har betytt otroligt mycket för min ridning och hon har en stor plats i mitt hjärta. Hon är verkligen galen men ändå så totalt underbar, vi hade så otroligt roligt tillsammans när vi var yngre och det kommer jag aldrig glömma. Älskade totta!



Permalink Lizzie Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Bella

sv: Tack! Tror nog att alla har sina svagheter när det kommer till ridningen. Bara man är medveten om det och tränar på så brukar det fastna till slut=)

Postat av: Lamia

Haha avflygningsbilden var kung :D

Postat av: Jenny Krook

Ha ha ja jag har oxå varit en av dem som gjort en avsittning på henne. Hon är en rolig tjej att hålla på med. Så tacksam på ngt sätt ändå.

Och gud va fin hon är på sista bilden. Så musklad och fin, inte helt olik Calle inte ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback