Fredag 9/4-10

Idag red jag ut en sväng och var ute i kanske en timme. I traven red jag en del öppnor och slutor, vilket gick relativt bra. Han var lite stel i höger sluta men lossnade någorlunda framåt slutet av ridturen. Jag red i en samlad galopp större delen av tiden för att slippa känna att jag tappar kontrollen. Jag slutade dock med att dra på ganska rejält på en sträcka, men MED kontroll såklart. Imorgon blir det nog en lite längre tur.



Passade på att smörja tränset jag ska ha på söndag när jag tävlar. Smorde även sadeln lite snabbt. Jag är väldigt lat och smörjer nästan aldrig min sadel, men idag såg jag att den börjar bli rynkig på den mjuka delen av kåpan där knäna ligger mot. Jag fick panik och har bestämt mig för att bli lite mer noggrann. Nu ska jag skriva ett inlägg om streaching!


Permalink Dagens ridning Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Sara

sv: Absolut! Då skall jag fota dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback