23/4 - 10

Igår red min medryttare ut i skogen, det hade gått bra.

Idag följde jag mitt veckoschema och tog mig ut på en trimmtur i skogen. Passade på att klättra lite i sandbackarna när jag red förbi där. Red ganska mycket sluta och försökte gasa på lite för att gymnastisera, eftersom att sluta egentligen är en samlande rörelse. Det gick bra och gav fint resultat när jag på hemvägen kunde rida i ökad trav på riktigt, alltså med ökad steglängd och inte snabbare takt. Tog även en mycket samlad galopp på hemvägen och det gick superbra, ibland kan det vara lite svårt eftersom att han är ganska pigg och galen ute i skogen.

Tänkte göra en videoblogg om hur min dag i stallet såg ut, alltså lite fragment av allt jag gör. Men jag kände mig så jävla töntig så jag gör det någon annan dag istället ;)

Peace!

Permalink Dagens ridning Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback