21/4 - 10

Idag red jag dressyr på volten i spöregnet/snön. Skulle egentligen rida lektion för Karin, men eftersom att jag var den enda som kunde så får det bli nästa vecka istället. Hon kommer inte ut för bara en person, vilket är förståeligt.

Anyways, jag hade världens dyraste häst idag tror jag. Han var helt fantastisk, jag höll på att flyga ur sadeln när jag längde traven. Längtar till dressyrtävlingen som är om två veckor och jag känner på mig att det kommer gå riktigt bra!

Jag övade väldigt väldigt väldigt mycket på förvänd galopp idag och det gick hur bra som helst. Jag kunde galoppera flera varv utan att han bytte till "rätt" galopp och kunde dessutom gå in på en 20 meters volt (INÅTSTÄLLD!!!) Jag är lycklig idag.

Har förresten anmält mig till en pay and jump den 9e maj och då tänkte jag hoppa 110. Det är dags nu. :)

Permalink Dagens ridning Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback