19/4 - 10

Jag är troligtvis världens sämsta bloggerska men ska jag vara ärlig har det inte hänt något speciellt kul i hästväg och dessutom har jag haft väldigt mycket att göra så jag har inte haft tid att blogga.

Imorse hoppade jag lite på egen hand och byggde upp en lång serie på medellinjen. Det var en övning jag aldrig har hoppat tidigare men som jag gillade skarpt och som jag kommer att göra igen. Den var relativt lätt men går att göra svårare. Jag valde dock att hålla den enkel och körde mängdträning. Ska skriva om den i ett eget inlägg och i en ny kategori som jag ska kalla för övningar.

Calle var fin och jag red fram med hjälp av en nyttig övning där man på en volt rider förvänd sluta på den öppna delen och ställer inåt och travar framåt resten av volten. Han blev lösgjord, korrekt i formen och fick en trevlig, ärlig framåtbjudning. Han var verkligen fin idag, lätt i handen och hängde inte i någon av tyglarna en enda gång under hela passet.

Permalink Dagens ridning Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback