10/4 - 10

Hann inte skriva igår så jag skriver om gårdagens ritt idag istället.

Jag tänkte, som ni säkert inte har missat, rida ut på en långtur. Men min kära syster/exclusive pm (ponnymamma) ringde och frågade om hon kunde komma förbi och hänga i stallet ett tag. Självklart tackar jag inte nej till lite sällskap så jag red på volten istället och hon tog några bilder.

Calle kändes relativt fin men var lite stel i högersidan, framförallt i nackpartiet. Tror att jag måste ta tag i mig själv och börja jobba lite mer på det för jag har lite problem att ställa honom åt höger utan att han lägger huvudet på sned. Värmde upp ganska länge i skritt och i trav, vilket jag vanligtvis inte brukar göra utan jag börjar oftast med att galoppera för då tycker jag att traven blir bättre.

Tränade på mina galoppiruetter som jag håller på att sätta. Än så länge gör jag bara arbetspiruetter i mycket samlad galopp. De börjar verkligen bli bra nu så det blir kul att se hur det utvecklas! Ska försöka filma det någon dag. Avslutade ridpasset som jag alltid gör: luftig trav i låg form.

Calle vägrade stå still







Jag såg ut som en hösäck på de flesta bilder, troligtvis för att jag hade så sjukt ont i mina leder igår. Tävlingen idag gick bra förresten, skriver om det lite senare!

Permalink Dagens ridning Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback